FAQ - často kladené otázky k zapůjčení vozů

Základní otázky k pronájmu auta

Kdo si smí vozidlo půjčit? Lze pronájem udělat na firmu?

Auto od Autopůjčovny Taggart si může půjčit jakákoliv fyzická nebo právnická osoba. Jedinou podmínku je, aby osoba, která přebírá vozidlo měla u sebe platný občanský(passport) a řidičský průkaz.

 

Je nějaké věkové omezení na řidiče?

Neni. V případě, že máte platný řidičský průkaz, tak si vozidlo od nás můžete půjčit.

 

Co je součástí pronájmu?

Součástí pronájmu je vybrané vozidlo, které zcela splňuje technické a zákonné normy provozu na dopravní komunikaci. Neomezený počet řidičů, kompletní pojíštění vozů All-risk v ČR a v rámci evropské unie, záruka mobility v rámci EU, předplacená non-stop asistenční podpora od pojišťovny, garanční servisy dle potřeby a dálniční známka pro ČR. Kdybychom to měli shrnout, tak Vaší starostí bude jenom tankovat vozidlo a dolévat vodu do ostřikovačů.

 

Jak stará jsou Vaše vozidla a v jakém stavu ho dostanu?

Vozidla jsou vždy maximálně 2 roky stará, v záruce a zcela v perfektním technickém stavu. Při předání vozidlo bude čisté a s plnou nádrží. Vozidlo nemá žádné reklamní polepy nebo označení, které by naznačovaly, že se jedná o vůz z půjčovny.

 

Jak objednat vozidlo?

Vozidlo můžete objednat telefonicky na čísle: +420 775 592 097, emailově na: info@taggart.cz nebo přes rezervační formulář na webu autopůjčovny Taggart, který je u každého profilu vozu.

 

Jak rychle dokážete přistavit vozidlo?

V případě, že vozidlo je dostupné a nejedná se o dopravní špičku, tak vůz můžeme přistavit do 45 minut u jakékoliv stanice metra  Prahy nebo ho můžete vyzvednout ihned v jedné z našich poboček přímo v centrum Prahy nebo na Smíchově. V případě přistavení do jiných měst, tak nejpozději do dalšího dne od objednání. Vždy záleží na dostupnosti vozu v daném regionu.

 

Jaké jsou podmínky přistavení vozidla?

Klient musí mít platný občanský(passport) a řidičský průkaz, nájemné a vratnou kauci. Žádné další podmínky nejsou. Kauce se Vám vrátí jakmile se vůz vrátí v pořádku zpět.

 

Jsem v registru a chtěl bych si půjčit vůz?

Nejsme banka ani leasingová společnost a proto Vaši finanční a platební historii nesledujeme.

 

Lze vozidlo zapůjčit o víkendu nebo státním svátku?

Ano. Vozidlo dokážeme přistavit nebo vyzvednout za určitý poplatek mimo pracovní dobu nebo státní svátky. Přistavení v mimopracovní dobu: (7:00 - 8:00, 17:00 - 18:15 nebo So, Ne - 9:00 - 16:00) je za příplatek 300 Kč, 18:30 - 19:45 (SO-NE 16:00 -19:45, nebo státní svátek) je za 500 Kč a po 20:00 - 6:00 hodině příplatek 1000 Kč.

 

Jaká je výše vratné kauce?

Vratná kauce se liší od typu vozů a to od 10 000 Kč (nižší, nižší střední a střední třída vozů) až do výše  50 000 Kč u luxusních vozů.

 

Jakým způsobem můžu platit nájemné a kauci?

Nájemné a vratnou kauci lze platit hotově (CZK, EUR, USD), platební kartou (musí se předem nahlásit, aby kolega měl u sebe terminál) nebo bankovním převodem ( částka musí být připsána na našem účtu před uskutečněním pronájmu.) Kauce Vám bude vrácená stejným způsobem, jakým jste jí uhradili. V případě placení hotově se kauce vrací ihned při vrácení vozu ve stejné měně v jaké se hradila.

 

Lze si půjčit vozidlo na cestu do zahraničí a za jakých podmínek?

Ano. Naše vozidla můžete používat v rámci evropské unie (včetně Švýcarska, Monaka, Británie) s výjimkou Rumunska a Bulharska. S vozidly se striktně nesmí jet mimo Evropskou unii. Podmínky jsou stejné jako při běžném pronájmu, jenom v případě cesty do zahraničí u pronájmů pod 6 dnů se vždy počítá s limitem 200 km / den, nebo 300 km/ den (transformace tarifu “bez limitů”). Tarif bez limitu km s cestou do zahraničí si lze půjčit od 6 dnů pronájmu a potom se vám zcela nebudou počítat km za ujeté období.

 

Jakým způsobem se počítá den pronájmu?

Autopůjčovna Taggart narozdíl od konkurence počíta pronájem jako 24hodinovku. Tzn. v případě, že si vozidlo půjčíte ve středu ve 12 hodin, tak den se Vám bude počítat do čtvrtka do 12 hodin. S tím, že tolerance na navrácení je 1 hodina.

 

Jakými platebními kartami smím platit?

U nás můžete platit nájemné jak kreditními, tak i debetní kartou od společnosti MasterCard nebo Visa. Kauce se provádí formou blokace a bude Vám odblokovaná po navracení vozu.

 

V případě pronájmu na několik měsíců, tak musíme zaplatit nájem ihned za celou dobu?

Ne. Při předání musíte uhradit jenom první měsíc a vratnou kauci. Ostatní měsíce platíte bankovním převodem, nebo hotově na základě faktury, která Vám dorazí na email.

 

Má vozidlo reklamní polepy?

Naše vozy nejsou polepené žádnou reklamou nebo markované na SPZ. Z vozidla nepůjde poznat, že se jedná o vůz z autopůjčovny.

 

Předání a vrácení zapůjčeného vozů

Co musím mít při předání vozu?

Stačí mít platný občanský(passport) a řidičský průkaz, nájemné a vratnou kauci. V případě placení platební kartou dostatečnou výši povoleného limitu na nájemné a kauci. V případě bankovního převodu mít potvrzené zaplacení nájemného a kauce.

 

Kolik času zabere předání a převzetí vozu?

Dle našich standardů předání většinou probíhá do 10 minut. Vše bude záležet na otázkách, na které se budete chtít zeptat našich správců. V případě bezproblémového navrácení vše trvá cca 5 minut.

 

V jakém stavu lze vozidlo vrátit?

Vozidlo by se mělo vrátit ve stejném stavu v jakém bylo zapůjčeno. Tzn. čisté a s plnou nádrží. V případě, že vozidlo nestihnete umýt a provést základní vysátí, tak není problém, aby to zařídili naši správci za poplatek 250 Kč a to jak za exterier, tak i vysátí. Nesmí se jednat o profesionální čištění nebo úkony, které jsou nad rámec běžného vysátí (tepování, chemické čištění atd).

 

Kdo a kdy může vozidlo vrátit?

Vozidlo můžete vrátit Vy nebo zplnomocněná osoba. V případě, že vozidlo bude navráceno jinou osobou než tou, která si ho brala, tak dle zákona musíme mít Vaše písemné potvrzení ( popř. Plnou moc). Bez písemného povrzení kauci smíme vrátit pouze bankovním převodem.

 

Obecné podmínky

Chceme si půjčit vozidlo na firmu. Musí u toho být jednatel?

Není problém si půjčit vozidlo na firmu. Jednatel u toho být nemusí, protože jak nájemné, tak i kauci platíte předem.

 

Když si vezmu pronájem s limitem a následně ho překročím, tak co se stane?

Nemusíte být ve stresu. Naše firma zastává zcela proklientský přístup a to tak, že v případě, že překročíte limit, tak buď Vám to dopočítáme km * cena za km dle typu vozu nebo změnou tarifního pásma. Ta varianta, která bude výhodnější pro Vás, tak ta se automaticky zvolí.

 

Jak se budou řešit dopravní pokuty?

Po obdržení dopravní pokuty, náš kolega Vás kontaktuje s možností řešení přímo námi s tím, že vy zaplatíte výši pokuty nám a my následně správním orgánům. V případě, že pokuta nebude Vámi uhrazena  v dohodnutém termínu, tak budeme nuceni doložit Vaše doklady příslušným orgánům, aby pokuta byla vystavená přímo Vám a zároveň Vám byly odečteny trestné body z karty řidiče.

 

Lze si půjčit vozidlo na taxislužbu, taxify, uber nebo jinou alternativní taxi/přepravní službu?

Pro tyto služby naše autopůjčovna nenabízí vozy a je striktně zakázáno naše vozy využívat pro jakékoliv přepravní služby.

 

Lze si půjčit vozidlo v pobočkových městech a vrátit někde jinde?

Ano, ale je zapotřebí nás předem o tom informovat, aby se dohodlo na poplatku za vyzvednutí mimo pobočková města.


Kdo hradí garanční servis, pneuservis a zaruční technické závády na vozidle?

Všechny výše servisu hradí autopůjčovna Taggart a to kdekoliv v rámci ČR s tím, že jakýkoliv problém musíte oznámit na naší infolince a technický správci Vás následně nasměrují do nejbližšího servisu. Výjimkou jsou poškození způsobené vnějším zásahem - píchnuté kolo, překousané kabely, poškození způsobené řidičem (propálená sedačka/plast atd.) nebo stylem řízení (poškozené kolo o obrubník atd.).

 

Lze vozidlo předčasně vrátit?

U krátkodobých pronájmů vozidlo můžete předčasně vrátit, ale poměrově nájemné za nevyužité dny se Vám nevrací. V případě měsíčního/dlouhodobého pronájmu vozidlo lze vždy vrátit na konci aktuálního měsíce s tím, že nás na to musíte upozornit minimálně 10 dní předem.

 

Má autopůjčovna Taggart skryté poplatky za další řidiče nebo cesty do zahraničí?

Půjčovna aut Taggart žádné takové poplatky a omezení nemá.

 

Kdy se vrací vratná kauce?

Vratná kauce se vrací dle způsobu jakým byla zaplacena a zda klient disponuje nájemní smlouvou, aby se dalo ověřit, že vozidlo se vrací ve stejném stavu a kdo zaplatil kauci. V případě platby hotově, tak ihned při vyzvednutí vozu. U platební karty se odblokuje ihned a je potom zcela na Vaší bance za jak dlouho to přepíše. U bankovních převodů do 5 pracovních dnů od vrácení vozů.

 

Smím ve vozidle kouřit?

Kouření je striktně zakázáno pod pokutou 5 000 Kč!



Pojištění vozů

Jak je to s pojištěním vozů?

Každé vozidlo je plně pojištěno a to formou povinného ručení, havarijního pojištění (se spoluúčastí 6050 Kč v případě nehod do 100 000 Kč a 5% u vyšších oprav nebo totálních škod) a čelního skla dle typu vozů.

 

Jak je to s pojíštěním vozů v zahraničí?

Všechny naše vozy jsou pojištěny v rámci Evropské unie + Švýcarsko s výjimkou Bulharska a Rumunska.

 

Jak se řeší dopravní nehody?

V případě dopravní nehody musíte vždy volat policii. Je to pro Vaše bezpečí k budoucím sporům, které mohou vzniknout s viníkem. Zároveň podle zákona musíte volat policii vždy u škod nad 100 000 Kč nebo kdy je poškozen majetek třetí osoby, státu, vandalismu, způsobena újma na zdraví nebo živnosti musíte zavolat policii, neboť jinák by pojíšťovna mohla zamítnout plnění. V případě jakékoliv pojistné události můžete zavolat na naší non-stop infolinku +420 775 592 097 a kolegové Vám rádi pomohou a poradí s nastalou situaci.

 

Jaká je spoluúčast na dopravní nehodě v případě mého zavinění nebo neznámého pachatele?

Za takové situace je spoluúčast na pojistném plnění ve výši 6050 Kč vč. DPH v případě nehod do 100 000 Kč nebo 5% u vyšších oprav nebo totálních škod. V případě čelního skla se platí administrativní poplatek 500 Kč za likvidaci.

 

Jakým způsobem se řeší poškození na pronajatém voze?

Vždy individuálně dle typu poškození a pojistných podmínek.

 

Kdy mám nárok na náhradní vozidlo?

Klient má nárok na náhradní vozidlo v případě, kdy pronajaté vozidlo vykazuje technická porucha nezpůsobena řidičem nebo vnějšími vlivy(živel) nebo pojistná událost kde klient dle protokolu od policie prokazatelně není viníkem, která se stala v rámci ČR.

 Klient nemá nárok na náhradní vozidlo v případě, že vozidlo je nepojízdné/poškozené v důsledku nehody, technické poruchy nebo pojistné události způsobené řidičem nebo neznámým pachatelem.  V takových situacích jsme schopní Vám poskytnou náhradní vozidlo za velmi výhodných podmínek.

 Náhradní pojistné vozidlo nejsme schopní Vám poskytnou u pojistných události, které se stavli mimo ČR, neboť dané události se řídí pojistnými podmínkami státu, kde se nehoda uskutečnila. Za takových situací máte od nás vždy v ceně nájemného předplacenou asistenční a právní službu ze strany pojišťovny, která má i mezinárodní podporu.

 

 Vztahuje se pojištění na propíchlé kolo?

Bohužel na propíchlé kolo se pojištění nevztahuje a buď si řidič ho může za svoje náklady opravit/vyměnit v nejbližším pneuservisu nebo u nás na pobočce na smíchově.

 

Ostatní otázky k pronájmu vozů

Jaký je rozdíl mezi krátkodobým pronájmem a dlouhodobým?

V autopůjčovně Taggart počítáme krátkodobé pronájmy vždy do 2 měsíců a dlouhodobé vždy nad 2 měsíce.

 

Co znamená pronájem auta bez závazků?

Většina společností v případě dlouhodobých/měsíčních pronájmu po Vás vyžaduje závazek na určité období během kterého nesmíte ukončit pronájem jinak by jste dostali velkou pokutu. Autopůjčovna Taggart takový závazek nevyžaduje a v případě, že vozidlo vrátíte dříve, tak není problém a žádná pokuta se Vám nebude počítat.

 

Dostanu za pronájem daňový doklad?

Dańový doklad se vždy vystaví a pošle na email kontaktní osoby.

 

Kde můžu provádět servisy/pneuserivisy?

Kdekoliv v rámci ČR s tím, že Vaši lokalitu a potřebný  požadavek je vždy zapotřebí oznámit na naší infolince a následně Vás naši kolegové nasměrují do nejbližšího partnerského servisu.

 

Mají Vaše vozy parkovací karty pro parkování na zonach?

Bohužel naše vozy nemají parkovací karty na zóny. V případě, kdy máte trvalé bydliště v oblasti parkovacích zón, tak na základě smlouvy můžete na magistratu sjednat dočasnou parkovací kartu, aby jste zde mohli s naším vozem parkovat. Taková karta stojí v řádu nižších stovek korun.